Pengintai Setia D'Cni ^^

4.10.2010

“Kerna Sayangkan Kamu…Saya…”

Saya suka sangat tengok jari-jemari teman wanita
saya, cantik betul. Sungguh! Sampai saya takut
nak pengang. bukan takut jari-jemarinya patah,
tapi takut nanti jemari-jemari kami tidak boleh
saling bantu-membantu di suatu hari yang amat
dasyat di hadapan Yang Maha Esa.

Saya suka sangat tengok rambutnya. Cantik
betulsungguh! Sebab itu saya belikan dia
tudung. Bukanya cemburu orang lain tengok,
bukan! Tapi sebab saya mahu rambutnya sentiasa
ditutup macam dalam iklan dot dot dot itu sampai
bila-bilatakut nanti dibakar dek api neraka, di
suatu hari yang amat dahsyat di hadapan yang
Maha Pencipta!

Saya suka sangat tengok body teman wanita
saya solid betul. Sungguh! Sebab itu saya
belikan dia telengkung supaya masa ‘dating
dengan Kekasih dia Yang Utama, dia jaaaaaaauh
lebih cantik dan berseri menghadap-Nya. Saya
pun tumpang dapat pahalasyoknya!

Saya sedih sangat bila tengok teman wanita saya
tidak tidur, tidak makan sebab rindukan saya.
Saya pun macam itu juga. Si dia tanya, ‘Apa
ubatnya, bang?’ saya pun bagi dia al-Quran
sebagai penenang jiwasemoga dia cintakan-Nya
lebih daripada saya.

Saya sedih tengok dia selalu pesan macam-
macam; "Makan, minum, jaga diri, pandu kereta
elok-eloknanti awak sakit saya juga yang susah
hatibla bla bla bla." Tapi bila tengok wayang
sama-sama, terlepas Asar dan Maghrib begitu
sahaja, dia tidak kata apa pun. Aduuuuh
berdosanya saya!

Saya memang sayang sangat pada dia. Saya
mahu jumpa dia, bersama dia, cinta secinta-
cintanya. Cinta yang abadi di dunia dan berkasih
sayang di akhirat, ber’dating’di syurga kerana di
situlah tempat yang kekal selama-lamanya.

Doakan kami saling ingat-mengingati, insaf-
menginsafi. Ya Allah, ampunkanlah kami
semoga kami dapat kekal bersama selama-
lamanya, di syurga nanti. Amin…..

1 comment:

Miss D ^_^ said...

To dady hazwan ->> Subhanallah, indah sungguh ayat2 ini smua, thanks my dear,i know that it also come from ur heart...and i know how sincere u are to take care of me for ur entire life..moga cinta kita dirahmati dan diserikan dgn ikatan pernikahan..amin ya ALLAH.
^_^